femkerooijackers.reismee.nl

De voorbereidingen op een High School avontuur!

Voorstellen

Hoi iedereen, mijn naam is Femke en ik ga voor 10 maanden naar een High School in Amerika. Op 29 september 2018 ben ik met mijn ouders naar een onderwijsbeurs geweest in Eindhoven. Ik liep al langer rond met de gedachte om een High School programma te volgen in Amerika. Op de beurs stond Travel Active, die me meteen enthousiast hadden gemaakt. Na overleg hadden we besloten om op 10 oktober naar de informatieavond te gaan in Eindhoven over het High School programma. Daar hebben we informatie gekregen en gesproken met andere studenten die ooit ook een High School programma gevolgd hebben. Toen ik daar geweest was, had ik er nog veel meer zin in en kon niets mijn keuze veranderen. Uiteindelijk hadden mijn ouders toestemming gegeven en kon het avontuur van start gaan!

Voorbereidingen

In oktober kreeg ik een aanmeldingspakket doorgestuurd. Daarin moest je informatie over jezelf en je familie geven, maar je moest ook papieren door je school laten invullen en een gezondheidsverklaring door de huisarts. Ook moest je foto’s toevoegen, een brief maken voor het gastgezin waarin je over jezelf vertelt en een video maken van jezelf. Begin november had ik het pakket af en naar Travel Active gestuurd.

Op 10 november was de interviewbijeenkomst in Amsterdam. Er waren een aantal andere studenten aanwezig met hun ouders. Op het begin kregen we een korte uitleg van de dag en daarna mochten alle studenten naar een andere kamer om daar een lees- en luistertoets te maken. In het begin vond ik het wel spannend, maar dat hoefde niet want de toetsen waren gelukkig goed te doen. Na de toetsen werd ik opgehaald voor een interview met een oud student. Het interview was in het Engels. Er werden dingen gevraagd over mezelf en over het High School jaar dat me te wachten staat. Bij de bijeenkomst waren ook mensen van Ayusa aanwezig. Dat was erg leuk. Ze vertelde verschillende verhalen over Amerika en vroegen wat wij er van vinden. Ook moest ik nog voor Amerika verschillende vaccinaties halen.

Op 29 november kreeg ik een mail met dat ik geaccepteerd was door Ayusa de organisatie in Amerika en dat ze opzoek gingen naar een gastgezin. Dit kon een aantal maanden duren.

Geplaatst in Harrison!

Op 18 januari 2019 kreeg ik telefoon. Ik kon zien dat er vanuit Venray gebeld werd en toen wist ik meteen dat het Travel Active was. Toen ik opnam kreeg ik te horen dat ik geplaatst was in een gastgezin. Super leuk!

Ik ben geplaatst in de stad Harrison dat ligt in de staat Arkansas. Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar het ziet er super leuk uit! Het is een kleine stad met ongeveer 13.000 mensen. Rondom Harrison zijn grotere steden, waar je verschillende activiteiten kunt doen. Het gezin bestaat uit: Todd en Shelly mijn gastouders, Alex mijn gastbroer (18), Lexi mijn gastzus (16) en Tristan mijn gastbroertje (10). Ook hebben ze een hond en twee katten. Zelf heb ik ook een hond, dus dat vind ik super leuk. Ik ga samen met Lexi en Tristan naar de Harrison High School. Je kunt er veel verschillende activiteiten doen. Het is ongeveer 5 minuten rijden naar school vanaf m’n nieuwe huis. Ik vertrek op 7 augustus 2019 met de oriëntatiegroep naar New York en kom 10 augustus aan bij mijn gastgezin. Op 14 augustus begint mijn eerste schooldag!

Pre Departure Orientation

Zaterdag 15 juni 2019 was de Pre Departure Orientation in Hilversum. Dit was de laatste bijeenkomst voordat ik vertrek naar Amerika. Als eerste kregen we een quiz over wat je wel en niet moet doen in Amerika en konden we vragen stellen aan een van de personen van de partnerorganisaties. Na een pauze konden we met oud-studenten praten. Er waren verschillende tafels met elk een regio. De studenten vertelde over hun tijd en gaven nog wat handige tips. Na deze twee activiteiten hadden we een lunch, hier had ik gesproken met wat andere studenten die dit jaar ook naar Amerika gaan. Het was heel gezellig. Na de lunch kregen we 2 presentaties van Travel Active. Een over wat praktische zaken en nog een over wat je moet doen als je het lastig krijgt in Amerika en je er geen zin meer in hebt. Na alle informatie gingen we nog een groepsfoto maken en was de dag voorbij. Thuis werd ik verrast met een afscheidsfeest van mijn vrienden.

Nog 6 weken wachten, even mijn visum regelen en dan zit ik al in het vliegtuig naar New York! Ik heb er super veel zin in en ik hoop dat ik een super leuk jaar ga beleven waar ik veel ervaring van op kan doen en waar ik later met mooie herinneringen op terug kan kijken.





Reacties

Reacties

Je ouders

Ja, kleine meisje worden groot en vliegen uit. Nog 6 weken genieten van elkaar en dan is het los laten de wijde wereld in...

Ome Marty en tante Sjan

Lieve Femke,natuurlijk gaan we je volgen en wensen je een fantastische tijd in Amerika. Liefs van ons?

Ome John en tante Mieke

Hoi Femke, ook wij gaan jou natuurlijk volgen, we zijn zo benieuwd naar alle avonturen die je gaat beleven. We wensen je een super tijd toe. Groetjes en een dikke kus ?.

Ninaaa

Lieve fem, heel veel plezier in amerikaa. Ik ga je zeker volgen!! Ik ga je missen??
Xx ninaa

Jelke

Heel veel plezier fem! Geniet er van x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active