femkerooijackers.reismee.nl

New York Oriëntation

Dag 1

Op 7 augustus kon het avontuur dan echt beginnen. De wekker ging om 3:30. Ik ging samen met mijn ouders, mijn broer en mijn hondje Lissy naar het vliegveld. Toen we om 6:15 aankwamen op het vliegveld moest ik mijn ticket klaarmaken en mijn bagage inchecken, dit ging allemaal heel erg makkelijk en snel. Daarna gingen we gezamenlijk een groepsfoto maken. Rond 7:30 was het dan zo ver, ik moest afscheid nemen van mijn familie. Dit was wel eventjes lastig en er vielen ook wat traantjes.

Na het afscheid nemen ging ik door de douane en handbagage controle, dit ging allemaal erg snel. We liepen daarna meteen door naar de gate. Korthom (Nederlandse Youtuber) ging met ons mee naar New York. Hij heeft zelf ook een paar jaar geleden een High School year gevolgd in Amerika, dus dat was super leuk. Om 8:30 gingen we boarden en om 9:15 betrok het vliegtuig. Ik zat helemaal achterin naast twee andere Nederlanders.

Tijdens de vlucht heb ik films gekeken en geslapen. Ook kregen we wat lekkers, wat te drinken en een lunchpakket. De lunchpakket bestond uit roerei met kaas, bacon, spinazi en fruit en een muffin. Na ongeveer 7 uur vliegen waren we geland om 10:30 op Newark Airport. Daarna moesten we door de security check en gingen we onze bagage ophalen. Toen iedereen klaar was werden we met een bus naar het hotel gebracht. Het hotel was in New Jersey en het zag er super mooi uit! De kamers waren nog niet klaar toen we aankwamen, dus gingen we naar een grote shopping mall. Toen we terug in het hotel kwamen kregen we een kamer indeling, ik zat met 3 andere meiden in een kamer. Om 19:00 gingen we gezamenlijk pizza eten, ook met Duitse exchange students. Na het eten ging ik terug naar mijn kamer en ging ik om 22:00 slapen.


Dag 2

Om 7:00 ging de wekker en om 8:30 zaten we in de bus op weg naar New York. Tijdens het rijden stond er leuke muziek aan die over New York ging. De eerste stop was bij Central Park. Hier hebben we een tijdje rondgelopen. Daarna kregen we een bus tour langs gebouwen in New York.

Vervolgens gingen we lunchen in het Washington Square Park. Ik had een chicken sandwich. Hij was erg lekker! Daarna gingen we weer verder met de bus tour. Uiteindelijk stopte we bij een kleine binnen shopping mall en vanuit daar gingen we lopen over the High Line. Het uitzicht was erg mooi!

De bus bracht ons weer verder naar Herald Square, dat is een binnen shopping mall. Rond 17:00 gingen we eten bij het Hard Rock Café, waar ik een hamburger had gekozen. Na het eten hadden we nog wat vrije tijd om in Times Square rond te lopen. Ik liep samen met Korthom in Times Square. Op een gegeven moment begon het super hard te regen, dus ging ik met Korthom de Disney Store in. Dat was erg gezellig. Rond 8:30 gingen we weer terug naar het hotel en heb ik nog even gekletst met mijn kamer genoten. De meiden zijn super lief en ik had het er erg gezellig mee. Om 22:00 was het tijd om te gaan slapen.


Dag 3

Deze dag ging de wekker om 7:30 en zaten we weer om 8:30 in de bus. Als eerste werden we bij het 9/11 Memorial afgezet. Hier kregen we even de tijd om rond te kijken. Het blijft erg indrukwekkend om te zien vind ik zelf. Vanuit het 9/11 Memorial liepen we door Wall Street naar de boot tour. Wall Street is een straat met veel luxe gebouwen. Uiteindelijk waren we aangekomen bij de boot, vanaf de boot kon je alle gebouwen heel mooi zien en natuurlijk ook het Vrijheidsbeeld. De boot tour duurde 1 uur.

Toen we terug waren gingen we lunchen dit keer had ik een broodje met ham, kaas en sla. Bij elke lunch kregen we ook een koekje en chips. Toen iedereen klaar was met eten werden we met de bus naar het begin van de Brooklyn Bridge gebracht. Vanuit daar gingen we over heel de brug lopen. Het duurde langer dan ik had verwacht. Het was ook nog is erg warm, maar gelukkig had ik water bij me.

Aan het einde van de brug stond de bus weer op ons te wachten en werden we naar Coney Island gebracht. Daar had je een super groot pretpark genaamd Luna Park en je kon ook nog naar het strand als je wou. Om 17:00 gingen we eten bij L&B Spumoni dat is een pizza restaurant. De pizza’s waren erg lekker. Na het eten werden we naar the Top of the Rock gebracht. Het uitzicht is echt prachtig daar.

Na een tijdje gingen we weer terug naar het hotel. Ik ging alvast me koffers klaarmaken voor de dag erna, omdat ik al weer vroeg moest opstaan voor het vertrek naar mijn gastgezin. Ik ging rond 22:30 slapen.


Dag 4

Deze dag ging de wekker om 6:30. Om 7:30 ging mijn shuttle naar het vliegveld. Op het vliegveld stond Agnes ons op te wachten en hielp ons met inchecken. Daarna nam ik afscheid van Agnes en ging ik door de handbagage check en vloog ik samen met Larou en Ellen naar Chicago. Vanaf Chicago vloog ik alleen door naar mijn eindbestemming. Alle vluchten verliepen goed. Toen ik aangekomen was stond mijn gastfamilie me op te wachten met een super leuk bordje ‘Welcome to the USA Femke.’ Daarna gingen we naar een typisch Amerikaans restaurant wat erg leuk was. Na het eten gingen we naar huis. Eenmaal in het huis werd ik rondgeleid en ging ik me koffer uitpakken. Ik was erg moe dus ging al op tijd slapen!

Reacties

Reacties

Daantje

Geniet ervannn!?

Je ouders

Wat een mooie ervaringen al. Fijn dat alles goed is verlopen met het reizen en je leuk werd ontvangen door je gastgezin op het vliegveld. Je bent al weer een paar dagen bij je gastgezin en je gaat vandaag beginnen aan je 1e schooldag. Wij wensen je veel succes en plezier. Good luck at your first school day!

Ome John en tante Mieke

Hey Femke, wat leuk om alles te lezen, de mooie foto's te zien en om je zo te kunnen volgen. Ook wij wensen je veel succes toe voor je eerste schooldag en zijn benieuwd wanneer je in het cheerleader team opgenomen gaat worden ;-)
Dikke kus,
ome John en tante Mieke

Astrid

Hey Femke, leuk om je zo te volgen. Veel suc6 en geniet ervan .Groetjes van de Vinkjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active