femkerooijackers.reismee.nl

Eerste competitie, kamperen en concert!

Hoi allemaal,

Ik zit nu alweer 2 maanden in Amerika en de laatste paar weken zijn weer super snel voorbij gegaan. Ik heb weer verschillende dingen gedaan waar ik jullie graag over wil vertellen.

Het weekend van 27 september

Op vrijdag was er weer een home football game en dit keer was het thema pink out. Tijdens deze football game mocht ik voor de yearbook foto’s maken op het veld, het was erg leuk om dat te doen en het was heel anders dan in de student section te staan. De volgende dag heb ik thuis lekker uitgerust en wat zitten knutselen voor fall. Op zondag gingen we in de middag vissen op de Table rock lake. Tijdens het vissen ging het eventjes fout. Ik had namelijk mijn vishengel draad in het water gegooid en daarna wou ik hem naar binnen halen, maar het lukte me niet omdat hij vast zat aan de motor van de boot. Het was gelukkig wel weer goed gekomen. We hadden niks gevangen, omdat het erg warm was die dag en de vissen diep op de bodem zaten voor verkoeling. Na het vissen gingen we naar Top ops Branson, waar je verschillende mini games tegen elkaar kunt spelen. Mijn favoriete game was laser tag. Na alle leuke mini games gingen we eten bij Olive Garden en weer terug naar huis.

Het weekend van 4 oktober

Dit weekend was wat rustiger dan normaal. Op zaterdag avond gingen we naar Grand country fun spot. Dat is een grote game hall, waar je tickets kan winnen om prijzen te winnen. Ik had een game gevonden die ik erg leuk vond en waar ik goed in was. Ik had uiteindelijk 324 tickets gewonnen, de meeste prijzen waren alleen meer voor kinderen daarom had ik een zak vol met snoep gekozen.

Op 9 en 10 oktober had ik een competitie met fotografie bij Ozark media arts festival. Het vond plaats in Springdale. De eerste dag vertrokken we om 8 uur met de bus. Bij aankomst kregen we eerst uitleg over wat we allemaal gingen doen en daarna kreeg je de opdracht en moest je foto’s of videos maken in Springdale. Ik moest samen met mijn teamgenoot de architecture fotograferen. We hebben 2 uur lang foto’s zitten maken van verschillende dingen en daarna hadden we 1 uur de tijd om alles te bewerken en te uploaden. De volgende dag was de awards uitreiking. Er waren meer dan 1000 studenten aanwezig met hun school. Eerst deden ze de awards voor de video’s en daarna voor fotografie. Toen ze bij mijn catogorie waren deden ze eerst de 3e en 2e plaats en toen was de 1e plaats. Ik zag ineens onze gemaakte foto en toen hoorde ik onze namen. We hadden de 1e plaats gewonnen met architectuur. Een andere groep van onze school had ook met fotografie de 1e plaats gewonnen. Het was erg leuk om te doen.

Van vrijdag tot zondag gingen we kamperen in Devils Den. Na school vertrokken we meteen en toen we daar aankwamen gingen we onze tenten opzetten. De eerste twee dagen was het erg koud het was nameljik 4 graden daar. Na het opzetten van de tenten gingen we eten klaarmaken en gezellig bij het kampvuur zitten. De volgende dag gingen we naar Dickson bookshop, er waren echt mega veel boeken. Daarna gingen we wandelen door de natuur en naar een waterval. ‘s avonds gingen we naar een Haunted house. Toen we terug waren bij de kampeer plek gingen we een kampvuur maken, spookverhalen vertellen en marsmallows maken met chocolade en koekjes. De volgende dag moesten we alweer vroeg naar huis toe. Het kamperen was erg leuk en anders dan in Nederland. De natuur om ons heen was erg rustgevend en super mooi!

Korte school week

Op 15 oktober had ik een fall concert met choir. Het was mijn eerste concert in de super grote zaal van onze school. We moesten om 5 uur aanwezig zijn om nog even alles door te nemen en om 7 uur begon het concert. Het was erg leuk om te doen. Na het concert gingen we gezamenlijk een groepsfoto maken.

Op donderdag waren we eerder uit van school. Ik bleef die avond bij Paula slapen. De volgende dag waren we vrij. In de avond was er een football game waar ik heen ging. Het thema was white out dit keer. Na de game gingen we het veld op naar de football spelers. Zaterdag avond gingen we naar Branson Haunted Screampark. Deze was super leuk hij duurde 1 uur en je had 11 verschillende kamers waar je doorheen moest lopen. Op sommige momenten schrok ik wel. Op zondag gingen we helpen met cakes bakken en verder hebben we niet zo veel meer gedaan.

This is it for now. See you later!

Reacties

Reacties

Daantje

Geniet der van meissie !?

ome John en tante Mieke

Hey lieve Femke, we hebben zojuist zitten genieten van je leuke verhalen en mooie foto's. Wat maak je toch veel mee daar en supercool ..... de 1ste prijs met de fotografie wedstrijd. Ik denk dat jij je toekomstige beroep gevonden hebt ?.
Een dikke kus met knuffel van ons!!

Groetjes,
Ome John en tante Mieke

Je ouders

Hoi meid, wat leuk om van je te horen. Super leuke dingen heb je gedaan. Geweldig dat je de 1e prijs hebt gewonnen met fotografie. Wie weet wat de toekomst je nog brengt hiermee. Vooral genieten van alle dingen die je daar mag meemaken. Liefs Eddy en Desiree

Carla van Eerd

hallo Femke
ik vindt het leuk wat jij allemaal beleefd daar ik zou graag de foto hebben gezien daar jullie de eerste
prijs mee gewonnen hebben omdat fotografie mijn hobby is en architectuur helemaal
de groetjes en nog veel plezier daar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active