femkerooijackers.reismee.nl

Homecoming week en American Halloween vieren!

Hoi allemaal,

De afgelopen paar weken is de tijd ook alweer super snel voorbij gegaan.

In de week van 21 tot 26 oktober heb ik mijn eerste Americaanse schoolfeest meegemaakt, namelijk Homecoming week. Van te voren was er een Spirit week, waarbij er elke school dag een verkleed thema was. Verder waren er nog verschillende andere activiteiten deze week en was er voorafgaand een Homecoming Queen en haar Maids verkozen door de leerlingen van de school.

De thema's op onze school waren:

  • Maandag: Country vs. Country club
  • Dinsdag: Scholar vs. Baller
  • Woensdag: Colors wars
  • Donderdag: Beach vs. Ski
  • Vrijdag: Blue and Gold ( De kleuren van onze school )

Op vrijdag was er een Homecoming pep rally, maar deze keer was de pep rally iets anders dan hoe het normaal verloopt. Iedereen in Harrison was van harte welkom om naar de pep rally te komen. Op het begin van de pep rally kwamen de Queen en haar Maids een voor een naar voren gelopen en werden ze voorgesteld aan iedereen die er was. Ze droegen allemaal super mooie jurken. Nadat ze allemaal voorgesteld waren gaf de principal een korte speech en daarna was de pep rally door de cheerleaders. Tijdens een pep rally wordt iedereen enthousiast gemaakt voor de Football game die in de avond plaats vind. Na de pep rally deden de Queen en haar Maids nog een zelfgemaakte dans. Op het laatste werd de Harrison Alma mater gezongen door het koor, omdat ik in het koor zit mocht ik ook zingen.

In de middag was er een parade, waarbij elke grade: Freshman's, Sophomores, Juniors en Seniors met hun zelfgemaakte wagen door Harrison rijden. In de avond was er een Homecoming Football game. Het thema voor de student section was Blue and Gold. Voordat de game begon liepen de Queen en de Maids over het veld voor de laatste keer in hun jurken. Daarna begon de Football game en het was erg leuk!

Op zaterdag was er in de avond een Homecoming Dance in onze school. Het thema van deze avond was Neon night. Van te voren ging ik mezelf klaarmaken samen met twee vriendinnen van mij. Het was erg leuk om iedereen in Neon te zien. De avond was super gezellig en ik heb het erg naar me zin gehad deze hele week.

American Halloween

Ook heb ik voor het eerst Halloween meegemaakt in Amerika, voordat Halloween was had ik al een aantal dingen gedaan die te maken hebben met Halloween. Zo had ik een Frankenstein pumpkin geverfd die inmiddels gesneuveld is omdat de hond hem kapot gebeten had, ook had ik een pumpkin carved, een tekening gemaakt met een pumpkin, Halloween koekjes gemaakt en was ik naar de kerk geweest met mijn broertje, waar je spelletjes kon spelen en snoep kon winnen. Op het einde van die dag had ik super veel snoep.

Halloween was op donderdag 31 oktober. Deze dag moest ik gewoon naar school. Verschillende leerlingen waren verkleed en tijdens mijn Photography class kwam er een jongen in een kip costuum binnen. Na school ging ik me klaar maken en mijn costuum aan doen. Ik was verkleed als een Angel en mijn zus was verkleed als Devil. We hadden onze hond ook verkleed als piraat, toen iedereen klaar was gingen we eerst naar onze kerk om gezamenlijk avond te eten en daarna gingen we naar een andere kerk waar je verschillende spelletjes kunt doen en snoep kon winnen. Daarna ging ik samen met mijn zus Trick and Treat doen in onze straat. Niemand was Trick and Treat aan het doen in onze straat dus wij waren de enige twee. Samen met mijn zus ging ik naar een huis toe en klopte we aan. Wanneer ze de deur openen moet je Trick and Treat zeggen en dan krijg je snoep. Het was super grappig, omdat Lexi en ik ouder zijn dan de gemiddelde kinderen die het doen. Dus toen ze de deur open deden moesten ze lachen en kwamen Lexi en ik ook niet meer bij van het lachen, maar ondanks dat vond ik het erg leuk om te doen! Nadat we bij een huis in onze straat geweest waren gingen we naar een woonwijk waar heel veel huizen waren en waar veel mensen altijd komen om Trick and Treat te doen. Omdat er kennis daar in de buurt woont gingen we daar Trick and Treat doen en even op bezoek. Daarna was het tijd om naar huis te gaan, omdat we de volgende dag gewoon weer naar school moesten. Ik heb nog nooit zo veel snoep gezien en gegeten, maar het was een super leuke dag!

Reacties

Reacties

Ome Marty en tante Sjan

Hoi lieve Femke,
Wat fijn om te lezen dat de tijd snel gaat,dat betekend dat je het goed naar je zin hebt!Je bent ook zo druk met alles wat er gebeurt daar.Zo te zien en te horen wordt daar veel meer op en rond school gedaan.Wij vinden het fijn je weer even te “horen” en te zien.En wat een mooie engel ben je?groeten van ons en een dikke kus,?

Jolanda

Hey Femke,

Wat klinkt dat allemaal leuk!! Op en top Amerikaans wat je allemaal doet. ? tof joh! Veel plezier ook de komende weken met Thanksgiving en de aanloop naar kerst. Dat zal ook allemaal wat grootser zijn dan hier in NL. Have fun!!

ome John en tante Mieke

Ha die Femke, daar ben je weer met leuke verhalen en mooie foto's. Het klinkt wel stoer wat je allemaal mee maakt, daar in dat mooie Amerika. Leuk om te lezen dat je nu ook in een koor zit. Wij zien weer uit naar je volgende verhalen en foto's, ook dikke kus van ons ?.
Groetjes ome John en tante Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active