femkerooijackers.reismee.nl

Feestdagen in Amerika!

Hoi allemaal,

Deze maand heb ik het erg druk gehad met alle feestdagen die ik heb mogen meemaken in Amerika. Ik heb het erg gezellig en leuk gehad tijdens alle feestdagen en wil jullie hier graag over vertellen.

Een echte Amerikaanse feestdag is Thanksgiving. Dit was dan ook mijn eerste keer dat ik dit mee gemaakt heb. De dag van te voren en op Thanksgiving heb ik bijna de hele dag in de keuken gestaan samen met mijn moeder en zus om al het eten klaar te maken. We hadden verschillende hoofdgerechten en nagerechten gemaakt en wat niet te missen is tijdens Thanksgiving is de Turkey natuurlijk! De tafel was netjes gedekt en alles was klaar om te eten. Deze dag staat in het teken van dankbaarheid, daarom vertelde iedereen aan tafel waar ze het meest dankbaar voor zijn! Er was zoveel eten, waardoor ik erg vol zat. Na het eten gingen we met het gezin naar Silver Dollar City. Dat is een attractie park met erg veel en mooie kerstverlichting, omdat het bijna kerstmis is. We waren in twee achtbanen geweest en korte attracties, maar omdat het regende en erg koud was waren er niet veel attracties verder open. Ondanks het weer was het toch erg gezellig en leuk! De volgende dag gingen we naar familie om Thanksgiving te vieren. Het was 1,5 uur rijden en keken in de auto een kerstfilm. Toen we daar aankwamen waren ze nog bezig met het eten klaar te maken. Ik ging samen met Brylea en mijn zus tv kijken, totdat alles klaar was. Toen het klaar was ging we eten, maar voordat we gingen eten werd er eerst een toost uitgebracht. Aan tafel werd er gezellig gekletst en leerde ik iedereen die er was beter kennen. Het werd al erg snel laat, omdat best lang moesten rijden was het tijd om te vertrekken.

De dagen voor kerst:

Op 1 December ging ik samen mijn Martina en de mensen van haar kerk Caroling in ons dorp. We gingen met twee bussen naar verschillende huizen en verzorgingshuizen waar we kerstliedjes zongen. Tijdens de busreizen zongen we ook allemaal samen liedjes en het was erg gezellig. Het was erg mooi om te zien hoe alle mensen blij werden, doordat wij kwamen zingen. Uit dankbaarheid gaven ze ons soms ook iets lekkers. Na het zingen gingen we terug naar de kerk om gezamenlijk te eten.

Op 6 december ging ik samen met mijn vrienden naar de bioscoop om Frozen 2 te zien. Op het begin wisten we niet in welke zaal we moesten zijn. We keken op onze kaartjes en zagen twee staan, dus liepen zaal 2 in waar al een film aan het spelen was. Uiteindelijk kwamen we erachter dat de twee voor Frozen 2 stond. Na de film liepen we naar Taco Bell om daar wat te eten. De dag erna had ik een Christmas party in Conway met Ayusa. Alle andere Ayusa Students kwamen ook. Iedereen had iets te eten meegenomen van hun eigen land en een kerst cadeautje. Na het eten was het tijd om te gaan dobbelen. De dag erna hadden we ‘s avonds Kerst dobbelen bij onze kerk. Op maandag had ik een kerst concert met choir.

moesten om half 6 aanwezig zijn, zodat we nog alles konden doornemen. Alles was versierd met kerst decoratie en iedereen in het koor had iets in kerst kleuren aan. Het was een erg gezellig en leuk concert. In het weekend op zaterdag ging ik naar Feast of Carols, dit word elk jaar georganiseerd door de leraar van het koor en de Chamber Singers. Tijdens deze avond kreeg je dinner en werd er tijdens het eten verschillende kerstliedjes gezongen door de Chamber Singers. Toen het afgelopen was bleef ik nog langer met mijn moeder om mee te helpen opruimen. Op 22 December ging ik samen met een Paula een Gingerbread Christmas house maken. Dit was de eerste keer dat ik er een gemaakt had en het was erg goed gelukt. De dag erna gingen we samen kerstkoekjes maken en versieren.
Op 24 December was het Christmas Eve en ging ik samen met mijn zussen, broer, Rachel en hun vader kerstavond vieren bij familie. Rachel had besloten om pyjamas te dragen de hele avond, dus iedereen kwam gezellig in pyjamas! Op het begin ging ik samen met mijn zussen in een atv rijden dichtbij huis. Het ging echt super snel en de natuur rondom ons was erg mooi om te zien. Er waren veel bomen en weilanden met koeien. De zon ging ook nog eens onder, dus het was nog extra mooi om naar te kijken. Toen het donker werd gingen we weer terug en gingen we gezamenlijk Uno spelen, daarna was het eten klaar en gingen we eten. Na het eten gingen we met z’n alle kerstliedjes zingen en kerstverhalen vertellen. Het was erg gezellig, maar omdat het al laat werd was het tijd om de grote cadeautjes uit te pakken. Iedereen kreeg al zijn cadeautjes en daarna pakten we ze tegelijk uit. Ik had super leuke schoenen gekregen! Toen iedereen klaar was gingen we met de meiden stocking cadeautjes uitpakken. Dit is een traditie die ze elk jaar doen in hun familie. Alle meiden kopen dan kleine stocking cadeautjes voor elkaar om uit te pakken. Het was een erg gezellige avond en heb super leuke dingen gekregen.

De volgende dag was het Christmas Day. Mijn familie kiest elk jaar een thema voor wat ze eten in de avond en dit keer was het Nederlands eten wat we gingen klaarmaken. Ik was samen met mijn moeder in de ochtend al bezig om een paar gerechten klaar te maken, omdat we moesten wachten op mijn broer en zus die in de middag thuis kwamen. Toen ze eindelijk thuis waren was het tijd om de cadeautjes open te maken. Mijn broertje was gekozen om Santa Clause te zijn en mocht iedereen zijn cadeautjes geven. Ik had erg veel leuke cadeau’s gekregen en het grote cadeau was een spa weekend samen met mijn zus en moeder. Nadat alle cadeaus waren uitgepakt was het tijd om de cadeautjes in de stockings te openen. Toen iedereen alles had uitgepakt gingen we een groepsfoto maken en weer verder met het eten klaarmaken. Om 8 uur was het tijd om te eten en na het eten gingen we een kerstfilm kijken.
De volgende dag hadden we ‘s avonds een Christmas Party bij oma en kwam er familie op bezoek. We hadden verschillende hapjes klaargemaakt en gingen samen eten. Na het eten gingen we kaartspellen spelen en biljarten. Het was een erg gezellige avond, nadat iedereen naar huis was bleven wij nog even en na een paar uur gingen wij ook naar huis. Ik heb erg genoten tijdens de feestdagen en het heel erg gezellig gehad met iedereen. Ik vond het erg leuk dat ik voor het eerst een echte Amerikaanse kerst heb mogen meemaken.

Reacties

Reacties

Daantje

Kei fijn om te horen dat het goed gaat❤️

Je ouders

Wat een leuk verhaal en wat een ervaringen heb je weer opgedaan. Goed om te horen dat je genoten hebt van alles. Fijn dat we kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Het gaat je goed. Dat je nog veel mag beleven de laatste 5 maanden. Wij tellen af. Lieve groetjes van Je ouders.

ome John en tante Mieke

Wat mooi hè om al die bijzondere tradities van een ander land mee te maken en wij maar denken dat wij al veel gegeten hadden met de kerst, maar dat is nog niets vergeleken met jou ?. Wat fijn ook weer om je zo te zien op de foto's, je ziet er stralend uit. Dikke kus van ons en ga maar mooi zo door!!!
Groetjes,
Ome John en tante Mieke

Ome Marty en tante Sjan?

Hoi Femke, wat heb jij het druk met alle feestdagen,veel grootser dan bij ons hè?
Leuk om te lezen ,je verhalen. Super leuk ook dat gingerbread huisje.?
Ga lekker door met alles waar je mee bezig bent.veel liefs van ons?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active