femkerooijackers.reismee.nl

Het softbal seizoen begint!

Hoi allemaal,

3 maart had ik mijn eerste softbal game. De game was in Rogers wat ongeveer 2 uur rijden was. We vertrokken vanaf school met de schoolbus. Toen we daar aankwamen gingen we onze uniforms aan doen en daarna gingen we op het veld opwarmen en nog wat oefenen. Je hebt het Junior varsity en varsity team. Ik zat in het Junior varsity team. Als eerste speelde het varsity team. Het is echt super leuk, want degene die niet speelde stonden aan de zijkant in de dug-out het team aan te moedigen en het was heel gezellig. Helaas hadden we de wedstrijd wel verloren, daarna was het Junior varsity team. Ik werd rechts outfield gezet. Ik vond het super spannend, want het was natuurlijk mijn eerste game. Helaas hadden wij ook verloren, maar ondanks dat we niet gewonnen hadden was het nog steeds super leuk.

Op vrijdag hadden we een andere softbal game die in Harrison was. Altijd voordat de games beginnen maakt de coach de verdeling voor de games. Ik zag ineens dat ik bij de varsity game mocht meespelen. Ik was erg blij toen ik dat zag, maar ook zenuwachtig. Varsity is namelijk het beste team en zij spelen ook competities en kunnen kampioenen worden als ze goede scores hebben. Voor de wedstrijd gingen we opwarmen met ze alle. Ik speelde middelveld outfield. Het was een spannend game, want bij de laatste inning stonden we met 3-4 voor. Ons team stond in het veld in verdediging en hun team moest de bal slaan en bases rennen. Om het team uit te maken moet je drie outs maken. We hadden er al twee en moesten er nog een. Bij hun stond een renner op base 3 en kon dus nog een punt maken als we haar niet uitmaakte. Degene die de bal sloeg, sloeg hem naar mij toe. Ik was dus erg gespannen, omdat ik hem wel moest vangen anders konden we nog verliezen. Uiteindelijk had ik hem gelukkig wel gevangen en ik was super blij. Alle ouders die waren kijken, de coach en mijn teamgenoten waren super blij en kwamen naar me toe super enthousiast en zeiden: I’m so proud of you!!! Dit was echt een super leuk moment die ik echt nooit meer zal vergeten.

8 maart waren we wezen kijken voor een prom jurk voor mij. Ik had een jurk gevonden die super mooi paars gekleurd was. Ik vond het model alleen wat minder, dus heb ik samen met de eigenaar een ontwerp gemaakt van hoe ik hem graag zou willen. Uiteindelijk hebben ze hem dus ook zo gemaakt en ik ben super blij met het resultaat. Het resultaat zullen jullie later zien in een andere blog.

12 maart ging ik met me twee andere exchange vriendinnen foto’s maken voor softbal die in het jaarboek komen. In de avond hadden we nog een softbal game in Harrison. Deze keer mocht ik weer mee spelen met varsity. Het was super leuk, want vriendinnen van mij kwamen kijken. Helaas hadden we wel verloren, maar de game ging super goed. Helaas was dit ook mijn laatste softbal game. In verband met het virus werden alle sporten afgelast en gingen de scholen ook dicht. Ondanks dit heb ik nog steeds verschillende leuke dingen gedaan.

26 maart ben ik samen met mijn moeder en zus naar de Buffalo River geweest, omdat het super warm buiten was, daarna gingen we naar een Cliff house waar we super lekkere taarten gehaald hadden. Toen we daar geweest waren reden we nog even verder naar een andere plek waar je super mooie uitzicht had. Op zaterdag ben ik naar de universiteit geweest van mijn broer, omdat hij z’n spullen moest ophalen. Hij liet me verschillende gebouwen zien en de sportvelden, daarna waren we naar Little Rock gereden de hoofdstad van Arkansas. We waren bij de kapitaal geweest.

30 maart ging ik naar Martina toe om afscheid van haar te nemen, omdat ze eerder naar huis ging. Een paar andere vrienden waren ook gekomen. Eerst gingen we wat pizza eten met ze alle en daarna gingen we films kijken. De dag erna gingen we nog met ze twee foto’s maken bij super leuke muur met bloemetjes erop en Harrison Arkansas, na het foto’s maken moesten we dan toch echt afscheid nemen van elkaar.

Reacties

Reacties

ome John en tante Mieke

Ha Femke,
wat leuk om nog steeds te lezen hoe je het in Amerika hebt gehad en ook mooie foto's weer.
We zijn wel blij dat je weer thuis bent :-)
Groetjes,
Ome John en tante Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active