femkerooijackers.reismee.nl

Laatste maand in Amerika!!

Hoi allemaal,

De laatste maand in Amerika heb ik nog super veel leuke dingen gedaan samen met mijn gezin. Ik vond het altijd al leuk om een keer naar een boerderij te gaan in Amerika. Nou kende mijn moeder iemand van onze kerk die zijn eigen boerderij hebben. Op 16 mei ging ik dan ook samen met mijn moeder, broertje en zus naar de boerderij toe. De boerderijen daar zo veel anders zijn dan in Nederland. Ik bedoel dan niet de dieren, want veel van de dieren die wij hier in Nederland hebben zijn daar ook natuurlijk. Wat ik echt super leuk vind aan de boerderijen in Amerika is de stijl. Zo zag ik elke keer als we ergens heen gingen met de auto wel een leuk rood met wit gekleurde boerderij van hout staan. Bij de boerderij waar wij naar toe waren geweest hadden ze echt super veel dieren, geitjes, eenden, konijnen, paarden en noem het maar op. Het was echt super schattig, want zij hebben dus een klein geitje die wij melk mochten geven. Verder hebben we gewoon rond gelopen en bleven we uiteindelijk voor een lange tijd bij de baby konijntjes hangen. Ze waren echt zo schattig en heb het echt naar mijn zin gehad.

’s Avonds gingen we met ze alle naar een Drive-In movie in Marshall. Toen we daar waren begon het ineens kei hard te regen de hele avond door, waardoor we besloten hadden om terug naar huis te gaan. Het was nog steeds leuk om te zien hoe een Drive-In movie theater eruit ziet. De dag erna zijn we met het hele gezin naar Eureka Springs geweest. Het is een van de veel bezochte toeristische gebieden in Arkansas. Wij zijn gaan kijken naar een groot standbeeld van Jezus die daar staat. Ze hadden daar ook een plekje waar je een super mooie uitzicht had over de natuur, daarna waren we nog naar een klein stadje gereden. Het zag er echt super schattig uit. Ze hadden allemaal kleine winkeltjes waar je naar toe kon. Ook was er een parkje waar je kon zitten en waar je een kleine wandel route had.

Een paar dagen later hadden we familie foto’s laten maken. Ik wou namelijk voordat ik terug naar huis ging nog wat leuke foto’s met het hele gezin.

In het weekend op 22 mei ging ik in de ochtend met Lexi en Rachel naar oma toe om de koeien te tellen, zodat we weten of alle koeien er nog waren. Daarna ben ik samen met Lexi op de ATV gaan rijden en gingen we naar een kreek te gaan. We hadden namelijk bootjes van hout gemaakt die we in het water wouden doen. We stopte bij een bruggetje waar de wat echt super snel ging. Helaas ging het niet zo soepel want onze bootjes werden door de stroming onderwater geduwd. De volgende dag ging ik naar Springfield met Matt, Rachel, mijn broer en zussen om daar te eten en nog wat te winkelen. De dag erna ben zijn we naar de Lake geweest en ging er nog wat andere familie mee. Het was echt warm die dag, rond de 30 graden. We gingen vanuit Missouri met de boot naar Arkansas varen, omdat het water daar wat rustiger was. Uiteindelijk vonden we een plek waar we even bleven, zodat we konden zwemmen. Achter de boot hing een mat waar je over kunt rennen en dan het water in kan springen. Wij gingen wedstrijdjes doen van wie het snelste aan de overkant was, daarna ging ik samen met mijn zus tubing. Dat is dat er een band aan de achterkant van de boot vast zit met een touw en je moet proberen niet van de band af te vallen. Op een gegeven moment gebeurde er iets en vloog Lexi er vanaf, daardoor raakte ik de controle ook kwijt en vloog ik er ook vanaf. Dat was echt een grappig moment en we hadden er echt lol om. Na de Lake waren we nog gezamenlijk wezen eten en bleef ik daar slapen.

De volgende dag ging ik weer terug naar huis, omdat we in de middag gingen wandelen. We moesten een eindje rijden voordat we er waren. Om bij de wandel route te komen moesten we met de auto een heuvel oprijden. Het was een best lange wandel route, maar de natuur en uitzicht was super mooi. Na een paar uur wandelen kwamen we eindelijk bij het punt uit waarvoor we kwamen. Het was een super grote rots waar je op kon staan en uitzicht had over de hele natuur daar. Na eventjes daar zijn te geweest gingen we weer terug wandelen. Het was echt een lange wandeling en het was best warm buiten. Na het wandelen waren we allemaal moe en gingen we de meegenomen snacks opeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active