femkerooijackers.reismee.nl

Afscheid en thuiskomt!

Hoi allemaal,

De laatste week heb ik nog een aantal leuke dingen mogen doen, omdat school dicht was heb ik ook geen prom meer gehad. Ik had wel al een jurk voor prom gekocht, daarom ging ik samen met mijn zussen op vrijdag 29 mei prom foto’s maken. We gingen ons samen klaarmaken en daarna gingen we naar een kerk toe waar de moeder van Brylea foto’s van ons had gemaakt. We moesten opschieten, omdat mijn moeder op ons stond te wachten bij onze kerk waar zij ook nog foto’s van ons wou maken. Toen we bij de kerk aankwamen zei Lexi dat ze in de grote zaal wou afspreken van onze kerk, dus wij gingen daar naar toe. Ik vond het allemaal heel snel gaan en ineens liep ik die zaal binnen en zag ik al mijn vriendinnen staan in prom jurken en was alles versierd. Ik was echt super erg verrast toen ik iedereen ineens zag. Mijn familie had een afscheid prom gemaakt voor mij, zodat ik toch nog een prom had samen met mijn vriendinnen. Het was allemaal echt super mooi versierd en het thema was ‘onder de sterren.’ Eerst gingen we foto’s maken met ze allen en daarna gezellig dansen. Rond de avond kwamen nog familie. Het was echt een gezellige avond en op het einde kreeg ik nog wat leuke afscheid cadeaus en was het tijd om van iedereen afscheid te nemen.

De volgende dag moesten we alles opruimen en zijn we daarna wezen bowlen met de familie. Helaas had ik niet gewonnen, maar ik was wel 3e geworden. Daarna zijn we nog wezen eten bij Olive Garden, omdat het de laatste keer dat ik daar nog naar toe zou gaan. Toen we thuis kwamen moesten we de kajaks allemaal in de aanhanger laden, omdat we de volgende dag gingen kajakken. We moesten al vroeg opstaan om alles klaar te maken voor mee te nemen en zodat we er op tijd waren. Toen we er waren moesten we alle kajaks uitladen en in de rivier leggen. De tocht duurde 5 uur lang. Onderweg hebben we een keer gestopt om even wat te eten en in het water te zwemmen. Het was echt erg warm die dag. Op sommige plekken was de stroming iets sneller. Niet dat ik dat erg vond, ik vond dat namelijk best leuk. De natuur was erg mooie en heb het echt leuk gehad. Toen we eenmaal thuis waren was iedereen erg moe en vele van ons waren erg verbrand.

Op 2 juni ging ik nog voor de laatste keer naar de Lake toe om te gaan tuben. Het was erg rustig, omdat we later op de dag gingen. Het water was erg warm en we gingen er nog eventjes in zwemmen. Een paar uur later gingen we weer naar huis toe, omdat het al donker werd. Op woensdag ben ik nog een keer samen met mijn moeder en zus naar Eureka Springs geweest. Eerst gingen we naar een grot toe. Het was erg gaaf van binnen. Er was ook een stuk met water in de grot. Na de grot zijn we naar een Haunted Hotel geweest. Mijn moeder was er al een keer geweest, maar wou het mij laten zien omdat ik zulke dingen altijd wel leuk vind. We waren naar binnen gegaan en liepen een beetje rond. Het zag er allemaal super oud uit en echt heel gaaf.

Daarna gingen we naar de achtertuin en keken we daar nog even rond. Ik vond het er echt super gaaf uit zien en was echt leuk om daar even geweest te zijn. Daarna zijn we nog naar een kerk geweest. Dit is een speciale kerk waar veel mensen hun bruiloft houden. Het zag er ook super mooi uit van buiten tussen alle bomen. Het was van glas gemaakt dus je kon er zo door heen kijken.

De volgende dag hebben we niet super veel gedaan. We zijn thuis gebleven en hebben gezellig tv gekeken en zitten game. ’s Avonds hadden we nog de laatste dingen ingepakt voor mijn vertrek en hebben we nog verstoppertje in het donker gespeeld met ze alle. Daarna was het tijd om te slapen, omdat we de volgende dag vroeg moesten opstaan. We moesten al op tijd bij het vliegveld zijn, omdat mijn vlucht al om 9:30 vertrok. Toen we aankwamen ging ik inchecken en hadden we nog een uur met ze alle. We hadden nog wat foto’s gemaakt en daarna was het echt tijd om te gaan en afscheid te nemen. Het was erg lastig om afscheid te nemen. Na het afscheid ging ik door de douane en daarna zwaaide ik nog voor de laatste keer. Tijdens de eerste vlucht zat het nog even tegen en kwam het besef pas echt dat het avontuur nu toch echt aan een einde is gekomen. De laatste twee vluchten ging het al wat beter en alles was gelukkig goed gegaan op het vliegveld. Het was een lange terug vlucht naar huis. Eenmaal aangekomen in Amsterdam zag ik mijn ouders staan achter de ramen toen ik onderweg was naar mijn koffers. Toen ik mijn koffers had liep ik naar de aankomst hal waar mijn ouders stonden. Het was op het begin toch wel even raar om weer ineens in Nederland te zijn, maar ook wel erg fijn om mijn familie weer te zien! Toen we thuis waren aangekomen liep ik het huis binnen en stond mijn hele familie ineens daar. We hebben even bij gekletst over alles en ik had wat leuke spullen laten zien die ik had meegenomen uit Amerika. Het was erg leuk om iedereen weer te zien. Iets later ging mijn familie weer naar huis en ging ik gedag zeggen. Ineens hoorde ik een bons op de deur en zag ik mijn vriendinnen aankomen rennen. Wij hebben ook nog even gezellig bij gekletst. Het was super leuk om iedereen weer te zien!! Ik heb ze allemaal erg gemist!! Uiteindelijk was het tijd om mijn koffers uit te pakken en naar bed te gaan.

Wat is dit jaar toch snel voorbij gegaan. Ik heb zoveel nieuwe dingen geleerd! Super veel nieuwe dingen gezien en gedaan! Een nieuwe leven opgebouwd. Ik ben erg dankbaar voor alle mensen die ik heb leren kennen en voor mijn geweldige familie waar ik deel vanuit mocht maken! Wat was dit een gaaf avontuur, waar ik met veel mooie herinneringen op terug kan kijken!! Dit is dan ook mijn laatste blog.. ik vond het erg leuk om mijn avonturen samen met jullie te mogen delen. Erg bedankt voor het lezen van al mijn blogs!!

Much love, Femke


Reacties

Reacties

Je ouders

Lieve Femke, wat een mooie verhalen en belevenissen heb je gehad. Wij zijn vooral blij jou weer in onze armen te mogen sluiten na 10 maanden weggeweest te zijn. De tijd is enorm vlug voorbij gegaan.

Theresia van Gennip De Boswachter Erp

Hallo Femke,
Je hebt een hele ervaring op gedaan, leuke dingen gedaan veel geleerd sportief bezig geweest.
Dit alles samen maakt dat je jezelf verder hebt ontwikkeld een basis om door te groeien in de maatschappij, dit was ook een van jou doelen om naar Amerika te gaan, en dat doel zal zeker behaald zijn, knap en trots zijn we dat je deze tijd hebt volbracht. fijne thuiskomst en kom eens langs bij de Boswachter in Erp om je verhalen te delen. Groet Eric en Theresia van Gennip en het Team van de Boswachter in Erp

Ome Marty en tante Sjan

Hoi Femke,
Ook wij vonden het heel fijn om zo een beetje mee te kijken en mee te beleven in je avonturen in Amerika!
Ondanks dat het de laatste maanden niet ging zoals je verwacht had,heb je toch veel ondernomen en mee mogen maken.
Een hele mooie ervaring die je nooit meer vergeet.Fijn dat je nu weer in Nederland bent.liefs Ome Marty en tante Sjan😘

ome John en tante Mieke

Hoi Femke,
Ook wij hebben genoten van je verhalen en foto's, wat heb je veel mee gemaakt en geleerd en wat zijn de 10 maanden inderdaad toch nog voorbij gevlogen. Fijn dat je weer thuis bent!!
Groetjes,
Ome John en tante Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active