femkerooijackers.reismee.nl

2 weken in Harrison

Hoi allemaal,

Ik ben nu al 16 dagen in Harrison en ik heb het enorm naar me zin hier! Mijn gastgezin is erg aardig en ik voel me al helemaal thuis. Ik heb er al 1,5 week school op zitten. 

12 augustus was ik voor de eerste keer naar school geweest om bij de counselor mijn schedule te maken. De vakken die ik heb gekozen zijn: engels, fotografie, geschiedenis, wiskunde, choir en drama. Ik kon ook nog kiezen voor een sport en heb uiteindelijk gekozen voor volleyball.

15 augustus was mijn eerste schooldag. Het was een super leuk ontvangst, er stonden namelijk cheerleaders voor de school iedereen te verwelkomen. Op het begin was ik heel erg zenuwachtig, maar na de eerste les was dat al over. De leraren zijn erg aardig en de leerlingen ook. De eerste 3 dagen van school waren erg relaxed. Ik ging gezellig kletsen met de leraren en leerlingen. Ik heb ook al een aantal andere Exchange students ontmoet die op mijn school zitten. 16 augustus werden schoolfoto’s gemaakt voor je school ID. En oh ja, hier noemt elke docent me Femkie inplaats van Femke. Het heeft wat tijd nodig voordat ze eindelijk me naam kunnen zeggen.

Na de eerste paar dagen was het weekend, omdat Tristan 16 augustus 11 werd. Kwamen er zaterdag wat vrienden op bezoek. Het thema van het feestje was glow in the dark en mijn gastmoeder had een super lekkere taart gemaakt! Toen iedereen weg was ging ik met mijn gastouders en gastbroertje naar Branson, Missouri. Hier kun je veel verschillende activiteiten doen. Tijdens de auto reis kwamen we langs de Table Rock Lake het zag er echt super gaaf uit! Uiteindelijk waren we aangekomen bij het Welk Resort waar we tot zondag verbleven. In de avond gingen we uiteten in een Italiaans restaurant en daarna gingen we glow in the dark mini golven. Ik was er alleen niet zo goed in, vandaar dat ik laatste werd. De volgende dag gingen we in het Resort zwemmen en daarna weer naar huis. Het was erg leuk!

19 augustus begon de eerste echte school week, waarin er wel gewerkt werd. Op maandag had ik me eerste volleyball training. In Nederland heb ik nooit volleyball gespeeld, dus het was allemaal nieuw voor me. Op het begin ging het nog niet zo goed en deed het veel pijn aan me arm, maar hoe meer ik volleyball hoe minder pijn het uiteindelijk deed. Op het einde van de week ging het veel beter en ik vind het super leuk om te volleyballen. Mijn team genoten zijn super leuke meiden! Ik zit nu in het varsity team, dat is het beste team dat er is. Ik vind de vakken die ik volg erg leuk. Ik heb het erg naar me zin op school en ga er met plezier naar toe! En oh ja, de leraren kunnen eindelijk me naam uitspreken.

Op 20 augustus was het Game day! De eerste American football game van het nieuwe jaar werd ‘s avonds gespeeld. Ik ging samen met Lexi, Brylea en Hannah naar mijn eerste American football game. Super leuk natuurlijk! Ik was er helemaal klaar voor, maar net voor de game begon het ineens kei hard te onweren en regenen. We moesten de tribunes meteen verlaten en de voetbal game werd gecanceled. Dat was dan me eerste football game haha. Om het goed te maken gingen, Lexi, Brylea en ik naar El Mexico Lindo een Mexicaans restaurant. We gingen helemaal stuk omdat ik chicken nuggets bestelde in een Mexicaans restaurant, maar ze waren wel lekker moet ik zeggen. Weet je wat echt super handig is. Hier in Amerika word je drinken altijd gratis bijgevuld en als je het eten of drinken niet op krijgt kun je het gewoon mee naar huis nemen.

Zaterderdag 24 augustus had ik een Oriëntation van Ayusa. De oriëntatie vond plaats in mijn stad. Ik hoefde dus niet lang te reizen. Tijdens de oriëntatie heb ik verschillende Exchange students ontmoet die dicht bij mij in de buurt wonen. Er waren ook 3 andere Nederlanders aanwezig.

Zondag 25 augustus gingen we naar de kerk. Dit doen we elke zondag, maar dat vind ik niet erg. De kerk hier is namelijk heel anders dan in Nederland. In de middag hadden we een thee party georganiseerd en kwamen er wat vriendinnen langs.

Eerst gingen we gezellig thee drinken en wat eten, daarna gingen we met de auto rondrijden door Harrison. We hadden de muziek lekker hard gezet en de ramen open gedaan. Uiteindelijk stopte we op een hele mooie plek waar je uitzicht had over een stukje van Arkansas. De natuur hier is echt heel mooi!

Reacties

Reacties

ome John en tante Mieke

Ha Femke,
wat leuk weer om alles te lezen en wat fijn ook om te lezen dat het zo goed gaat. Ook leuk met de foto's erbij want dan kunnen we ons een klein beetje voorstellen hoe het daar is. En wat een leuke vakken heb je gekozen, dat past echt bij jou. Groetjes van ons en we zien je volgende verhaal en foto's wel weer verschijnen.
Ome John en tante Mieke

Nancy

Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. En hoe gaat het met je Engels ? vastben zeker ook al beter.

Theresia van Gennip De Boswachter Erp

Hoi Femke,

Leuk om je zo online te volgen, we hebben vaak aan je gedacht, hoe zal dat toch gaan daar zover weg in de USA, fijn om te horen dat je het goed maakt ? een belangrijke stap voor je algemenene ontwikkeling .
Veel plezier succes en heel veel groetjes van alle Boswachters uit Erp

Opa en oma

Hoi Femke, we hebben de berichten gelezen. Leuk om je zo te kunnen volgen. Fijn dat het goed gaat. Opa en oma

Ome Marty en tante Sjan

Hoi Femke,we zaten al te wachten om iets van je te horen!
En de mail gemist dat je er al iets op had gezet.
Superleuk om je verhalen te lezen en vooral je op de foto’s te zien.
Fijn dat het zo goed gaat en je het zo goed naar je zin hebt.
Groeten en veel liefs van ons?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active