femkerooijackers.reismee.nl

Eerste football game, rodeo en fair!

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik alweer 1,5 maand in Amerika. De tijd gaat super snel voorbij. De afgelopen 4 weken heb ik weer een aantal leuke dingen gedaan, die ik graag met jullie wil delen.

Op 2 september was het Labor Day, iedereen in Amerika was die dag vrij.

Vrijdag 6 september had ik dan eindelijk mijn eerste American Football game. De Football game was in Mountain Home. Mountain Home is de grootste rivaal van onze school. De avond stond in het thema van neon night. Alle studenten droegen neon kleding tijdens deze wedstrijd. Hier in Amerika hebben ze bij elke wedstrijd een thema voor de kleding die de studenten moeten dragen. Nadat de Football game was afgelopen gingen we naar huis en was er een sleep party voor Lexi’s verjaardag.

Op zaterdag 7 september gingen we voor Lexi’s verjaardag naar Branson. Eerst gingen we gezellig eten bij Olive Garden een Italiaanse restaurant en daarna gingen we shoppen. Ik was in de Bass Pro shop geweest, hier kun je allemaal spullen kopen voor te vissen, kamperen en nog veel meer. De winkel was super groot en mooi. In de winkel hadden ze een grote aquarium met vissen en op de achtergrond de natuur. Super gaaf! In de avond ging ik met Lexi en Averi naar een Hot Airballoon Festival. Op 9 september was het dan echt Lexi’s Birthday en gingen we pizza eten.

Vrijdag 13 september was er een pep rally op school. Iedereen moest naar de arena toe. Pep rally’s worden vaak gegeven op game days. Tijdens de pep rally’s treden de cheerleaders op en speelt de band muziek. In de avond was de Football game en deze keer was het thema USA night. Op zaterdag 14 september ging ik varen op de Table Rock Lake. Eerst lieten ze mij een deel van de lake zien en gingen we super hard over het water. We kwamen langs de Showboat Branson Belle, een super grote witte boot. Daarna gingen we zwemmen in de lake en wakeboarden en waterskieën. De volgende keer gaan ze me leren hoe je moet wakeboarden en waterskieën.

In de avond ging ik met wat vriendinnen naar een Rodeo. Het laatste gedeelte van de Rodeo was het leukste om te zien. Er waren namelijk mensen die op een buffalo zaten en moesten proberen zo lang mogelijk erop te blijven zitten. Het is wel gevaarlijk want de buffalos waren erg agressief. Na de Rodeo bleef ik slapen bij Paula een vriendin van me. Op 15 september gingen we naar Branson om te shoppen.

Vrijdag 20 september was er geen Football game, maar een powderpuff game. Tijdens een powderpuff game spelen de junior girls en senior girls flag football tegen elkaar. Hier was ik heen geweest en het was erg gezellig. Op 21 september gingen we shoppen en wat honden spullen kopen, omdat we een nieuwe hond hebben gekocht. Het is nog een puppy die wel al flink gegroeid is. Het ras is een German Shepherd. ‘s avonds ben ik met Lexi en Shelly naar de fair geweest, dat is een kermis.

Na de fair zijn we naar Sonic gegaan dat is en drive-thru waar je, je eigen drinken kan samen stellen, zoals sprite met meloen of ice tea met vanilla en nog veel meer. Het is echt super lekker! Op zondag 22 september gingen we naar de Walmart om wat spullen te kopen voor fall, omdat het morgen fall is. Hier in Amerika is fall een groot ding en worden de huizen gedecoreerd. Ik ging samen met Lexi en Tristan zelf wat leuks maken om het huis mee te decoreren. Op 23 september was de eerste dag van fall en was mijn decoratie klaar.

Reacties

Reacties

Tante Sjan en Ome Marty

Hè lieve Femke!
Wat leuk om van je te horen,en je even te zien.Op de leuke foto’s
Zo te zien heb je het heel leuk en doe je veel leuke dingen,fijn !
Je week enden zijn mooi vol,jij hoeft je niet te vervelen?
Veel liefs van ons en tot de volgende keer?

Je ouders

Zo wat een leuke nieuwe ervaringen allemaal. Super dat je het naar je zin hebt. Mooi herfststuk heb je gemaakt. Leuk om van je te horen. We wensen je nog heel veel plezier.

Daantje

Super leuk om te zien en te lezen dat je het naar je zin hebt !?

ome John en tante Mieke

Hey Femke, wat klinkt dat super allemaal en vooral die rodeo natuurlijk, dat zal een heel spektakel zijn geweest. En wat een mooi herfststuk heb je gemaakt, elk land heeft zo ook weer z'n eigen tradities, mooi om mee te maken hè. En ook mooi om te lezen wat je allemaal al gezien, gedaan en meegemaakt hebt, dit is een jaar voor jou om nooit te vergeten.
Dikke kus van ons ❤
Groetjes, ome John en tante Mieke

Angela

Hoi Femke,
Goed om te lezen dat het goed met je gaat en kei veel super Amerikaanse dingen doet en oppakt.
Je bent in ieder geval veel mooie herinneringen aan het maken. Geniet ervan.
Enjoy life.
Liefs Angela

Jolanda

Tof Femke, gaaf wat je allemaal mee maakt!! ? Fall in love. ? en succes met waterskiën ook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active